Anàlisi Sensorial amb el nostre Panell d'Experts


Coneixes els atributs clau del teu producte?
I els atributs que caracteritzen a la competència?

T'oferim un servei comparatiu dels perfils sensorials per mitjà del nostre Panell d'Experts

Análisis Sensorial

L'Avaluació Sensorial és l'anàlisi de les propietats organolèptiques d'un producte que són perceptibles pels òrgans dels sentits.

L'Anàlisi Sensorial es porta a terme pel nostre panell sensorial d'experts sel·leccionats i entrenats per a descriure i quantificar de forma objectiva les característiques organolèptiques dels productes. És una eina fonamental per a obtenir un producte d'alta qualitat i amb les seves característiques sensorials optimitzades al màxim.

Existeixen diferents proves a realitzar en funció dels objectius i necessitats del client.

  • Proves descriptives

  • Proves discriminatives


La finalitat de les proves descriptives és obtenir el perfil organolèptic d'un producte, en el que s'especifiquen les característiques d'apariència, textura, aroma i sabor, tal com són percebudes pels sentits.

Les proves discriminatives són aquelles que tenen com a objectiu determinar si existeixen diferències a nivell organolèptic entre dos o més productes.

En les proves descriptives l'objectiu és caracteritzar, per mitjà de diferents atributs, el producte a analitzar, de manera que tingui una carta d'identitat precisa, reproduïble i comprensible. Per això, l'Anàlisi Sensorial es portarà a terme pels nostres jutges sel·leccionats i entrenats. Les seves funcions són:


Gráfico descriptivo

  • Definir un llenguatge descriptiu

    .
  • Determinar en què difereixen els productes

    .
  • Determinar quant difereixen els productes

    .
  • Determinar els atributs que caracteritzen al producte

    .

Quins són el atributs sensorials clau del teu producte?

Pretens reduïr costos i no saps com afectarà a la qualitat?

Coneixes la variabilitat organolèptica del teu producte?

Necessites conèixer les similituds i les diferències organolèptiques entre el teu producte i la competència?

El nostre Panell Sensorial d'Experts estan entrenats en la metodologia americana Spectrum Descriptive Analysis (SDA). SDA proporciona dades quantitatives detallades i termes definits amb precisió per a obtenir la firma digital sensorial de cada producte. Els perfils sensorials que generem ens permeten comparar els productes atribut per atribut, així com d'una forma global.

La nostra experiència ens permet obtenir conclusions i fer recomanacions per a les següents fases del projecte.

Les aplicacions del SDA inclouen:

  • Desenvolupament de nous productes

    .
  • Control de qualitat dels processos productius

    .
  • Estudis de vida útil

    .
  • Modificar i millorar productes actuals

    .
  • Sel·leccionar nous proveïdors

    .
  • Correlació amb dades quantitatives d'estudis de consumidors

    .
  • Reclams publicitaris sensorials

    .

Les proves discriminatives s'utilitzen per a determinar si existeix una diferència sensorial entre dos o més productes.


Has fet un canvi d'ingredients o de procés amb el teu producte?

Test triangular

Necessites conèixer si els canvis en el teu producte són perceptibles?


Per això hi ha diferents tipus de proves discriminatives

  • Prova de comparació per parelles

    .
  • Prova A / No A

    .
  • Prova dos de cinc

    .
  • Prova Duo-Trio

    .
  • Prova Triangular

    .

L'aplicació d'aquestes proves està subjecta a les seves necessitats. Poden realitzar-se amb experts i també amb consumidors.

Les proves discriminatives es realitzaran:

  • Per a obtenir un producte igual al producte actual, on verificarem de forma ràpida i objectiva que no hi ha diferències significatives entre els productes quan hi ha un canvi de proveïdor o de legislació

    .
  • En l'optimització de costos, comprovarem que els canvis en les matèries primeres o en el procés de producció no afecten a la qualitat del producte

    .
  • Per a fer un reclam publicitari sensorial sobre aquella característica diferencial del teu producte

    .

A Global Sensory sabem que el mercat del Gran Consum és cada vegada més competitiu. L'eficiència en les inversions realitzades per les empreses vénen condicionades pel coneixement de les necessitats i satisfacció dels clients, així com a la ràpida adaptació als canvis del mercat avançant-se a la competència.

Els consumidors són cada vegada més exigents i volen que els productes donin credibilitat a les promeses que ofereixen les marques. Productes amb beneficis sensorials destacats per als consumidors estan augmentant la seva demanda cada cop més.

A Global Sensory sabem que la diferenciació és la clau per a tenir els consumidors fidels als seus productes, per aquest motiu oferim el Segell d'Excel·lència Sensorial, que dóna conformitat que el producte ha estat avaluat pel nostre Panell d'Experts.

Aquest segell es podrà insertar en el seu producte com a reclam publicitari sensorial pels seus clients i consumidors

Pruebas discriminativas

Deixa'ns les teves dades i t'informem amb més detall



Les nostres proves sensorials





Gaudim de la nostra professió amb els cinc sentits